TXID چیست و آموزش پیگیری تراکنش ها از طریق TxID

TXID چیست و چگونه از طریق آن می توان، پیگیری تراکنش ها را انجام داد در این مقاله قصد داریم که به این سوال جواب بدهیم، با یاد گیری مفهوم TXID چیست می توانید به راحتی پیگیری های مربوط به تراکنش رمز ارز دیجیتال را انجام دهید.

TXID چیست؟

TXID چیست در ابتدا و پیش از پاسخ به نحوه پیگیری تراکنش ها از طریق هش یا TXID پاسخ دادن به این سوال الزامی است. TXID در واقع یک لینک برای تراکنش است که از اعداد منحصربه فرد و خاص تشکیل یافته است که با استفاده از آن می توان و ضعیت تراکش در بلاک چین را پیگیری کرد. TXIDشبیه کدهای پیگیری در تراکنش بانکی است که با استفاده از آن پرداخت بانکی ثابت می شود.
زمانی که انتقال پول در قالب رمز ارز شکل می گیرد به آن یک TXID اختصاص داده می شود و به دلیل عدم وجود واقعی رمز ارز و پول دیجیتال، پیگیری تراکنش رمز ارز از طریق TXID ضروری است.
هنگامی که تراکنشی در بلاک چین رمز ارزی ثبت شد، یک هش یا TXID برای آن در نظر گرفته می شود، که به صورت کد است و کدهای آن نیزتصادفی و ترکیبی از حروف و اعداد انگلیسی است به طور کلی تعداد اعداد و حروف ترکیبی در یک لینک برای هر تراکنش شصت و چهار کارکتر است در برخی موارد امکان دارد که از این تعداد کم تر نیز باشد.
TXID همه رمز ارزها را در بر می گیرد و محدود به رمز ارزهای خاص نیست.

TXID چیست؟

TXID چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

پس از این که به جواب سوال TXID چیست رسیدید، به نحوه استفاده از این تراکنش اشاره خواهیم کرد. به طور کلی و در حالت عادی از لینک تراکنش و یا کد پیگیری رمز ارزها در بلاکچین استفاده خاصی نمی شود مگر این که شخصی پرداختی انجام داده باشد و دریافتی از طرف شما صورت نپذیرفته باشد در این صورت با استفاده از TXID می توان تراکنش مربوطه را پیگیری و از وضعیت آن نیز مطلع شد.
ممکن است که از طریق سایت بلاکچین، مقداری رمز ارز مانند بیت کوین به شخصی دیگر انتقال دهید در قسمت جست و جوگر بلاک آن از طریق لینک تراکنشی که به شما داده شده است می توانید وضعیت تراکنش خود را بررسی کنید.

TXID چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

آی دی تراکنش را از کجا پیدا کنیم؟

آی دی تراکنش های مربوط به رمز ارز دیجیتال به طور معمول در نرم افزارها و سایت هایی که از طریق آن انتقال پرداخت را انجام داده قابل مشاهده است.

آی دی تراکنش را از کجا پیدا کنیم؟

پیدا کردن TXID از طریق سایت بلاکچین

فرقی نمی کند که شما از طریق چه کیف پول و یا اپلیکیشنی برای انتقال رمز ارزهای خود اقدام کرده باشید در تمامی این کیف پول های دیجیتال به طور مشخص محلی برای هش و یا TXID وجود دارد که از طریق آن تراکنش ها قابل پیگیری است در هر صورت اگر امکان پیدا کردن TXID برای شما در کیف پول دیجیتال وجود نداشت می توانید از طریق سایت بلاکچین برای پیدا کردن آن استفاده کنید.
برای این منظور لازم است که به نشانی اینترنتی Blockchain.com مراجعه کرده و از طریق explorer وارد بخش مشخص شده و در آن جا آدرس والت خود را وارد کنید. در صورتی که آدرس کیف پول را به درستی وارد کرده باشد تمامی مشخصات آن برای شما نمایش داده می شود. در این قسمت تعداد تراکنش های کیف پول شما، مقدر بیت کوین انتقالی و دریافتی و همچنین ارزش آن برای شما نشان داده می شود.
در قسمت پایین تر این صفحه به موارد جزئی تر نیز اشاره می شود که می توانیم به آدرس های انتقال یافته نیز اشاره داشته باشم علاوه بر این میزان کارمزد و هش تراکنش نیز قابل مشاهده خواهد بود.
نکته ای که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است که این سایت تنها مربوط به هش های بیت کوین نیست و با استفاده از آن می توانید تراکنش سایر رمز ارزها را نیز بررسی کنید.

پیدا کردن TXID از طریق سایت بلاکچین

علاوه بر سایت بلاکچین که به آن اشاره شد، شما می توانید با استفاده از سایت etherscan تراکنش های و کدهای مربوط به بلاکچین اتریوم را نیز پیگیری کنید. برای همین منظور باید به سایت etherscan مراجعه کرده و در کادر مشخص آدرس کیف پول و همچین سایر مشخصات مربوطه را وارد کنید. پس از مدت کوتاهی کیف پول شما جست و جو شده و اطلاعات آن قابل دسترسی و مشاهده خواهد بود. اطلاعات تراکنش ها در هر مرحله ای که باشند قابل مشاهده است حتی اگر تراکنش بصورت کامل صورت نپذیرفته باشد شما می توانید آن را به صورت pending ببینید.
پس از این که به جواب TXID چیست رسیدید می توانید پیگری تراکنش های خود را با اطلاعات جامع و کامل انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ارزهای دیجیتالی از قبیل: بیت کوین، تتر، اتریوم و … می توانید از طریق صفحه تماس با ما صرافی بیت مهر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

لایتنینگ چیست و آموزش نحوه استفاده از آن

لایتنینگ چیست و آموزش نحوه استفاده از آن

بیت کوین، پرکاربردترین و ارزشمندترین ارز دیجیتال جهان، به هرکسی اجازه می دهد بدون واسطه …