کیف پول کاغذی ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول کاغذی یک سیستم ذخیره سازی فیزیکی است که کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال را در خود جای می دهد. از آنجایی که ارزهای دیجیتال دارایی های مجازی هستند، یک کیف پول به خودی خود آنها را در کیف پول کاغذی ذخیره نمی کند. در عوض، یک کیف پول کاغذی مکانیزمی را برای ذخیره ایمن کلیدهای منحصر به فرد برای ثروت مجازی شما فراهم می کند. کلیدها روی یک تکه کاغذ نوشته یا چاپ می شوند. از این رو اصطلاح کیف پول کاغذی است. این کلیدها را می توان به شکل خام الفبایی و عددی ذخیره کرد یا می توان آنها را به عنوان یک کد QR چاپ کرد.

توجه داشته باشید که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین دارای کلیدهای عمومی و خصوصی هستند. برای مثال، یک کلید عمومی مانند یک آدرس ایمیل عمومی عمل می کند و می تواند به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شود تا به دیگران اجازه دهد بیت کوین را در حساب شما واریز کنند، اما به آن دسترسی نداشته باشند. از طرف دیگر، یک کلید خصوصی مانند یک رمز عبور حساس عمل می کند و به دارنده آن امکان دسترسی و انتقال سکه ها را می دهد. اگرچه کیف پول‌های کاغذی زمانی که در مخفی نگه‌داشته می‌شوند بسیار ایمن هستند، به دلیل پیشرفت در فناوری ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال، محبوبیت آنها کاهش یافته است. راه اندازی کیف پول کاغذی شامل استفاده از یک تولید کننده کیف پول کاغذی معتبر است. با این حال، تا حد امکان از تولید کیف پول کاغذی از هر منبع الکترونیکی خودداری کنید. این به این دلیل است که با تولید یک کیف پول کاغذی، حتی اگر فقط یک فایل چاپی باشد، ممکن است ردپای دیجیتالی برای هکرها باقی بگذارید تا از آنها سوء استفاده کنند.

کیف پول کاغذی ارز دیجیتال چیست؟

بیشتر بخوانید: معرفی کیف پول رابین هود

ایمن ترین راه برای ایجاد کیف پول کاغذی

در عوض، ایمن‌ترین راه برای ایجاد یک کیف پول کاغذی این است که به سادگی عبارت بازیابی یا کلید خصوصی خود را از روی صفحه یا دستگاه خود یادداشت کنید، آن را دوباره بررسی کنید و سپس آن را در جایی امن پنهان کنید. این برای کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری صدق می کند.
مولدهای کیف پول کلیدهای عمومی و خصوصی تصادفی اما منحصر به فرد را ارائه می دهند. با وجود ویژگی های مشترک آفلاین، مانند دستگاه های ذخیره سازی سرد که به صورت آفلاین کار می کنند، کیف پول های کاغذی خطرات متعددی را به همراه دارند.

ایمن ترین راه برای ایجاد کیف پول کاغذی

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول بیت تورنت

کیف پول های ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند؟

کیف پول‌های ارزهای دیجیتال برای نگهداری امن دارایی‌های دیجیتال طراحی شده‌اند. کیف پول‌های ارزهای دیجیتال با افزودن لایه‌های امنیتی کار می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که دارایی‌های دیجیتال امن و دور از چشمان کنجکاو هکرها یا سارقان بالقوه هستند. کیف پول های رمزنگاری برای امنیت به رمزنگاری متکی هستند. تعدادی کیف پول رمزنگاری مختلف موجود است، از کیف پول کاغذی چاپ شده تا کیف پول آنلاین و حتی کیف پول سخت افزاری.

کیف پول های ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند؟

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول اینترنت کامپیوتر (ICP)

مزایای کیف پول کاغذی ارز دیجیتال

دلیل اینکه بسیاری از دارندگان ارزهای دیجیتال از کیف پول کاغذی استفاده می کنند این است که نیازی به نگرانی در مورد خرابی یک قطعه سخت افزار یا نرم افزار ندارند – تنها چیزی که باید از آن مراقبت کنند یک تکه کاغذ است. آنها به عنوان امن ترین روش برای نگهداری بیت کوین طبقه بندی می شوند – یعنی اگر قصد خرج کردن آنها را ندارید.
کاربران می توانند به راحتی در Wallet Generator یک کیف پول کاغذی بیت کوین ایجاد کنند. به محض تکمیل فرآیند راه اندازی، تمام ردپای داده های شما از وب سایت حذف می شود. کیف پول های کاغذی امن ترین ذخیره سازی طولانی مدت برای بیت کوین ها هستند. این به این دلیل است که همیشه ذخیره بیت کوین به صورت آنلاین یا در صرافی امن نیست زیرا اغلب هک می شوند. حتی داشتن یک کیف پول زنده در رایانه می تواند خطراتی را ایجاد کند.
با چاپ یک کیف پول مقاوم در برابر دستکاری، به شما این امکان را می دهد تا در معرض هکرها و همچنین افراد غیرقابل اعتماد در زندگی خانه یا محل کار خود قرار بگیرید. با این حال، مهم است که کیف پول را مانند جواهرات گران قیمت یا پول نقد حفظ کنید.

مزایای کیف پول کاغذی ارز دیجیتال

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول کاردانو

معایب کیف پول کاغذی ارز دیجیتال

در کنار تمام مزایای کیف پول های کاغذی، آنها معایب خاصی نیز دارند. این کیف پول ها کمی گیج کننده تر و پیچیده تر از کیف پول های دیگر هستند. راه‌اندازی آن‌ها سخت‌تر است، و اگر کاغذ گم شود و یک نسخه پشتیبان تهیه نشده باشد، هیچ راهی برای بازگرداندن دسترسی شما به بیت‌کوین وجود ندارد.
اگر ارز برای اهداف تجاری یا خرید معمولی مورد نیاز باشد، ایده آل نیست. دسترسی به ارز دیجیتال از طریق کیف پول کاغذی می تواند دردسر بزرگی باشد. این بدان معناست که اگر با نحوه کار آنها آشنا نباشید، ممکن است باعث شود خودتان را قفل کنید و دسترسی به بیت کوین خود را از دست بدهید.

معایب کیف پول کاغذی ارز دیجیتال

بیشتر بخوانید: کیف پول HD چیست؟

خطرات ایجاد کیف پول کاغذی ارز دیجیتال

وقتی صحبت از ایجاد کیف پول خصوصی شما می شود، خطرات زیادی وجود دارد:

1- وب سایت ممکن است به خطر بیفتد.
2- اگر بعد از هر بار استفاده ممیزی نشود، کلیدهای خصوصی ممکن است به یک سرور عمومی بازگردد.
3- افزونه های مرورگر می توانند داده های شما را جمع آوری کنند.
4- کامپیوتر شما ممکن است به خطر بیفتد.
5- هنگام چاپ، اگر کلید خصوصی شما در معرض دید قرار گیرد، دیگر ایمن نیست.
6- نوشتن کلید خصوصی با قلم و کاغذ خطر خطای انسانی را به همراه دارد.

خطرات ایجاد کیف پول کاغذی

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول های تتر (USDT)

آیا می توانید از کیف پول های کاغذی دوباره استفاده کنید؟

استفاده مجدد از کیف پول کاغذی با خطرات احتمالی همراه است. زمانی که پروتکل بیت کوین ایجاد شد، آدرس ها برای استفاده مجدد قرار نداشتند. استفاده مجدد از آدرس یک تابع تصادفی است تا طراحی. مشکلی که در استفاده مجدد از یک آدرس وجود دارد این است که به حریم خصوصی شما و همچنین افرادی که با آنها معامله می کنید آسیب می رساند. با افشای خود به این شکل ممکن است به افراد ناخواسته یا اشخاص ثالث درباره دارایی های خود فاش کنید. اگر در موقعیتی هستید که دارایی های بزرگ دارید و خود را در معرض دید قرار می دهید، ممکن است خود را در معرض خطری قرار دهید که بتوانند از شما پولی دریافت کنند زیرا از دارایی های ارز دیجیتال شما اطلاع دارند.

آیا می توانید از کیف پول های کاغذی دوباره استفاده کنید؟

بیشتر بخوانید: آموزش کار با کیف پول متامسک

نگهداری کیف پول کاغذی

بزرگترین پیشرفت فناوری بلاک چین در ارزهای دیجیتال استقلال از موسسات مالی است. یک سیستم بی اعتماد برای نگهداری کیف پول های کاغذی شما باید به خودتان اعتماد کنید تا آنها را به اندازه کافی ایمن نگه دارید. مانند جواهرات گرانبها یا مقدار زیادی پول نقد، آنها را ایمن کنید. یکی از ایمن‌ترین روش‌ها حک کردن کلید خصوصی یا ریشه روی یک صفحه تیتانیوم است. ذخیره‌سازی این کیف پول کاغذی را می‌توان در گاو صندوق در خانه یا در صندوق بانک نگهداری کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کیف پول کاغذی ارز دیجیتال و دیگر ارزهای دیجیتال از جمله: بیت کوین، تتر، اتریوم و … می توانید از طریق صفحه ی تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

امروزه تمامی تراکنش های مالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و وجود پول های اینترنتی …