کیف پول HD چیست؟

کیف پول HD نوعی کیف پول ارز دیجیتال رمزنگاری شده است که کلیدهای خصوصی را از یک دانه دریافت می کند. برخلاف کیف پول غیر قطعی قدیمی، کیف پول HD ترکیبی از انعطاف پذیری، قابلیت همکاری و افزایش حریم خصوصی با مزیت پشتیبان گیری یکبار مصرف است.

کیف پول دیجیتال

ما نمی توانیم ارز رمزنگاری شده بدون کیف پول را تصور کنیم. کیف پول عملکردی برای ارسال و دریافت رمزنگاری به شما می دهد. کیف پول چیزی نیست جز یک پرونده دیجیتال که تمام منابع رمزنگاری شده شما را ذخیره می کند، همچنین یک آدرس برای ارسال و دریافت رمزنگاری ایجاد می کند. در کیف پول، کلید خصوصی اطمینان حاصل می کند که شما صاحب یک سکه هستید و کلید عمومی برای انجام معاملات است. مانند یک ایمیل کار می کند، در ایمیل از یک آدرس ایمیل برای ارسال و دریافت رمز عبور ایمیل استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که شما مالک آن ایمیل هستید. هنگام انجام یک معامله جدید ، یک جفت کلید خصوصی و عمومی ایجاد می کند. اگر می خواهید از تمام تراکنش ها پشتیبان تهیه کنید ، باید از هر جفت کلید پشتیبان تهیه کنید، اما این فرآیند هنگام انجام تعداد زیادی تراکنش آزار دهنده است. با این حال ، برای انجام هرگونه معامله می توانید از تنها یک جفت کلید استفاده کنید، اما این عمل از نظر حریم خصوصی خوب نیست، زیرا کسی می تواند رفتار معاملات شما را ردیابی کند. به همین دلیل ما کیف پول های HD برای حل این مشکلات در اختیار داریم.

کیف پول دیجیتال

بیشتر بخوانید: آموزش کار با کیف پول Houbi Wallet

آشنایی با کیف پول HD

Hierarchical Deterministic Wallet مخفف کیف پول HD است. این نوع از کیف پول ها به صورت یک درخت و سلسله مراتبی چیده شده اند. صاحب دانه اصلی تمام دارایی های کیف پول را کنترل می کند و اگر بخواهد به کسی اجازه دهد فقط بخشی از سکه ها را در کیف پول خرج کند، می تواند شاخه های کلیدی، کلید ایجاد کند. کیف پول HD بسیاری از مشکلات کیف پول های رمزنگاری قدیمی را که به طور تصادفی کلیدهای خصوصی را تولید می کنند و نیاز به پشتیبان گیری مکرر دارند، حل می کنند. کیف پول های HD امکان استخراج آدرس ها (جفت کلید عمومی و خصوصی) را از یک بذر بازیابی فراهم می کنند.

آشنایی با کیف پول HD

نحوه عملکرد کیف پول های HD

اگر از یک کیف پول ارز دیجیتال رمزنگاری شده برای ذخیره رمزهای خود استفاده می کنید ، از قبل می دانید که برای دریافت وجه به یک آدرس عمومی و یک کلید خصوصی برای هزینه وجه نیاز دارید. به لطف این کلیدهای عمومی / خصوصی، کیف پول ها می توانند ایمنی رمزها و حریم خصوصی همه معاملات شما را تضمین کنند.

1- بذر:

برای راه اندازی کیف پول HD باید 64 بیت تصادفی ایجاد کنید، که ما از آنها به عنوان دانه استفاده خواهیم کرد.

2- کلید خصوصی اصلی:

کلید اصلی” با قرار دادن دانه از طریق یک تابع هش (HMAC نامیده می شود) ایجاد می شود تا مجموعه دیگری از 64 بایت تولید شود. ما از این 64 بیت (32 بیت اول کلید خصوصی است، 32 بیت آخر کد زنجیره ای است) برای ایجاد کلید خصوصی اصلی گسترده استفاده می کنیم.

3- کلیدهای کودک (اصلی):

کلیدهای خصوصی کودک جدید با قرار دادن محتویات آن (کلید خصوصی و کد زنجیره ای) از طریق عملکرد HMAC از کلید خصوصی توسعه یافته تولید می شوند.

نحوه عملکرد کیف پول های HD

بیشتر بخوانید: آموزش کار با کیف پول تراست والت

مزایای کیف پول HD

  • شما نیازی به پشتیبان گیری از همه کلیدهای خود ندارید، هر زمان که معاملات انجام می دهید ، فقط باید از Seed به صورت ایمن پشتیبان تهیه کنید.
  • حریم خصوصی شما با استفاده از سازوکار ساختار HD به خوبی محافظت می شود.
  • فقط با دنبال کردن دستورالعمل های مربوط به آن ارز می توانید چندین ارز منحصر به فرد را در همان کیف پول های HD ذخیره کنید.
  • n-تعداد آدرس های عمومی می تواند ایجاد شود تا از استفاده مجدد آدرس ها جلوگیری شود.
  • اگر پشتیبان تهیه یک کلید خصوصی از درخت سلسله مراتب را گم کنید ، آدرسهای دیگر شما همچنان ایمن خواهند ماند.
  • بدون استفاده از کیف پول سخت افزاری یا برنامه کیف پول همراه می توانید میلیون ها دلار به آن سوی مرزها منتقل کنید.

مزایای کیف پول HD

معایب کیف پول های HD

1) اگر در این صورت ستایش های سخت برای یادآوری دانه را انتخاب کرده اید ، تهیه نسخه پشتیبان از جفت کلیدهای خود هنگام دزدیده شدن یا گم شدن کیف پول دشوار است.
2) یک مشکل مهم دیگر این است که شما می توانید کلیدهای کودک را بدون هیچ گونه خطری برای کلید والد به صورت ایمن پخش کنید و می توانید کلیدهای اصلی را بدون هیچ خطری برای کلید خصوصی اصلی تحویل دهید ، نمی توانید هر دو را همزمان انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از خرید و فروش ارز دیجیتال از قبیل: تتر، بیت کوین و … می توانید در سایت بیت مهر ثبت نام نمایید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

امروزه تمامی تراکنش های مالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و وجود پول های اینترنتی …