لایتنینگ چیست و آموزش نحوه استفاده از آن

بیت کوین، پرکاربردترین و ارزشمندترین ارز دیجیتال جهان، به هرکسی اجازه می دهد بدون واسطه یا سپرده گذاری مورد اعتماد ارزش خود را ارسال کند اما اشکالاتی در طراحی غیر متمرکز بیت کوین وجود دارد. شبکه لایتنینگ این مشکلات در طراحی را حل می کند. این یکی از اولین پیاده سازی های قرارداد هوشمند چند جانبه (پول قابل برنامه ریزی) با استفاده از اسکریپت نویسی داخلی بیت کوین است.در ادامه در رابطه با شبکه لایتنینگ و نحوه کار با آن توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

شبکه لایتنینگ چیست؟

شبکه لایتنینگ یک سیستم غیر متمرکز برای پرداخت های خرد و حجم بالا است که خطر واگذاری وجوه به اشخاص ثالث مورد اعتماد را حذف می کند. کانال lightning یک پروتکل لایه دوم است که برای فعال کردن معاملات خارج از زنجیره بیت کوین طراحی شده است، که در بلاک چین ثبت نمی شوند. از آنجا که آنها در بلاک چین ثبت نمی شوند و بنابراین نیازی به استخراج ندارند، پرداخت های لایتنینگ بسیار سریع و ارزان هستند.یک کانال lightning یک کانال پرداخت دو طرفه است ، به این معنی که هر دو طرف می توانند پرداخت ها را در سراسر کانال ارسال و دریافت کنند. کانالهای lightning دارای ظرفیت تعریف شده بیت کوین هستند. این ظرفیت بین دو طرف کانال تقسیم می شود و بیت کوین با معاملات lightning از یک طرف کانال به طرف دیگر منتقل می شود.

شبکه لایتنینگ چیست؟

شبکه لایتنینگ چگونه کار می کند؟

این وجوه در یک آدرس “کانال” دو طرفه و چند امضا “بیت کوین” قرار می گیرد. این کانال به عنوان ورودی در دفتر کل بیت کوین نشان داده شده است. برای خرج کردن بودجه از کانال، هر دو طرف باید در مورد موجودی جدید توافق کنند. موجودی جاری به عنوان جدیدترین معامله ای که توسط هر دو طرف امضا شده است ذخیره می شود و هزینه آن از آدرس کانال است. برای پرداخت، هر دو طرف هزینه تراکنش خروجی جدیدی را از آدرس کانال امضا می کنند، با این کار همه تراکنش های خروج قدیمی باطل می شوند. شبکه لایتنینگ برای خروج از کانال نیازی به همکاری طرف مقابل ندارد. هر دو طرف این گزینه را دارند که به طور یکجانبه کانال را ببندند و به روابط خود پایان دهند. از آنجا که همه احزاب دارای چندین کانال چند امضا با کاربران مختلف در این شبکه هستند، می توانید پرداختی را به هر طرف دیگری در این شبکه ارسال کنید. با جاسازی پرداخت به شرط آگاهی از یک هش رمزنگاری امن، می توان در شبکه ای از کانال ها بدون نیاز به هیچ یک از طرفین به مالکیت یک جانبه وجوه تحت مالکیت پرداخت کرد.

شبکه لایتنینگ چگونه کار می کند؟

نحوه استفاده از شبکه لایتنینگ

مرحله 1: کیف پول بیت کوین فعال شده توسط کانال lightning را دریافت کنید:

ابتدا به یک کیف پول بیت کوین نیاز دارید که به شما امکان می دهد بیت کوین را به صورت زنجیره ای (معمولی) و از طریق شبکه lightning دریافت، نگهداری و هزینه کنید. برای سریع ترین و ساده ترین تجربه موبایلی ، Blue Wallet و Wallet of Satoshi را توصیه می کنیم. می توانید در Apple App Store (کیف آبی، کیف پول Satoshi) یا در فروشگاه Google Play (کیف پول آبی ، کیف پول Satoshi) بارگیری کنید.

نحوه استفاده از شبکه لایتنینگ

مرحله 2: بیت کوین را به کیف پول کانال lightning خود منتقل کنید:

اگر بیت کوین در کیف پول خود ندارید، باید مقداری از آن را خریداری کنید. در هر کشور و منطقه ای متفاوت است، بنابراین قبل از انتخاب صرافی کمی تحقیق کنید. نمونه های آن CashApp ، Coinbase ، Kraken است. اگر از کیف پول آبی استفاده می کنید، مطمئن شوید که دو کیف پول ایجاد می کنید.

1- روی زنجیره (معمولی) برای دریافت بیت کوین خود از صرافی یا هر جای دیگری که بیت کوین خود را ذخیره می کنید.

2- کیف پول کانال lightning . کیف پول lightning را در برنامه Blue Wallet خود انتخاب کنید، روی مدیریت منابع کلیک کنید، سپس روی پر کردن کیف پول درون زنجیره ای خود کلیک کنید و مبلغ مورد نظر خود را تعیین کنید. اکنون آماده پرداخت از طریق کانال لایتنینگ هستید.

نحوه استفاده از شبکه لایتنینگ

مرحله 3: پرداخت را انجام دهید:

حال شما می توانید کیف پول خود را باز کنید. کد QR را اسکن کنید یا روی دکمه “باز کردن در کیف پول” ضربه بزنید. تأیید کنید همه چیز درست است و پرداخت خود را ادامه دهید. با انجام دادن این مراحل شما به آسانی می توانید پرداخت های خود را از طریق کانال lightning انجام دهید.

نحوه استفاده از شبکه لایتنینگ

مزایای شبکه لایتنینگ

1- پرداخت های فوری

بیت کوین معاملات را به بلوک هایی با فاصله ده دقیقه تقسیم می کند. پرداخت ها پس از تأیید شش بلاک یا حدود یک ساعت به طور گسترده در بیت کوین در نظر گرفته می شوند. در کانال lightning ، پرداخت ها نیازی به تأیید بلوک ندارند و فوری و اتمی هستند. lightning را می توان در پایانه های خرده فروشی، با معاملات دستگاه به دستگاه یا در هر مکانی که نیاز به پرداخت فوری است، استفاده کرد.

مزایای شبکه لایتنینگ

2- پرداخت های خرد

بازارهای جدیدی را می توان با امکان پرداخت های خرد باز کرد. lightning به شما این امکان را می دهد تا وجوهی را به مبلغ 0.00000001 بیت کوین (<0.01 سنت) بدون خطر نگهبانی ارسال کنید. بلاک چین بیت کوین در حال حاضر حداقل اندازه خروجی را صدها برابر بیشتر اعمال می کند و کارمزد ثابت برای هر تراکنش که پرداخت های خرد را غیر عملی می کند. کانال lightning با استفاده از تراکنش های واقعی بیت کوین، امکان پرداخت حداقل به بیت کوین را فراهم می کند.

مزایای شبکه لایتنینگ

3- مقیاس پذیری

برای پاسخگویی به تقاضای پرداخت های خودکار، شبکه بیت کوین باید از حجم معاملات بیشتر سفارش دهد. افزایش آتی دستگاه های متصل به اینترنت به بستری برای پرداخت ماشین به ماشین و خدمات پرداخت خرد خودکار نیاز دارد. معاملات شبکه lightning بدون واگذاری اعتماد و مالکیت در خارج از بلاک چین انجام می شود و به کاربران این امکان را می دهد تا تراکنش های تقریبا نامحدودی بین دستگاه های دیگر انجام دهند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

آموزش کار با کیف پول Houbi Wallet

آموزش کار با کیف پول Houbi Wallet

کیف پول Houbi Wallet یک کیف پول با توانایی کنترل و مدیریت دارایی های چند …