پنکیک سواپ چیست؟

در دنیا صرافی هایی برای معامله ارز های دیجیتالی مختلف وجود دارند. این صرافی ها از دو نوع متمرکز و غیر متمرکز می باشند. صرافی های متمرکز مرکز کنترل دارند اما صرافی های غیر متمرکز به هیچ سازمان یا شرکت خاصی وابسته نیستند. پنکیک سواپ یک نوع صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز می باشد. در ادامه درباره صرافی های ارز دیجیتال بیشتر توضیح داده شده است.

هر آنچه که باید در مورد پنکیک سواپ بدانید:

پنکیک سواپ یک نوع صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز می باشد. این صرافی برای مبادله توکن های BEP20 به وجود آمده است. صرافی غیر متمرکز پنکیک سواپ از یک بلاکچین به نام Binance Smart Chain استفاده می کند. در واقع، می توان گفت که با استفاده از صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال پنکیک سواپ، می توان توکن های BEP20 را سواپ کرد. این صرافی عملکرد های مشابهی به Uniswap و Sushi Swap دارد. پس یعنی اگر با این دو مورد آشنایی داشته باشید، استفاده از این صرافی نیز برای شما آسان خواهد بود. صرافی pancake swap بر خلاف صرافی های سنتی، از اوردر بوک استفاده نمی کند و از بازار ساز اتوماتیک استفاده می کند. بازار ساز های اتوماتیک در یک استخر نقدینگی سفارشات را مستقیماً با هم مطابقت می دهند.

هر آنچه که باید در مورد پنکیک سواپ بدانید

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی های ارز دیجیتال در واقع صرافی هایی هستند که این امکانات را به کاربران خود می دهند تا ارز های دیجیتال رمز نگاری شده را با انواع دارایی های دیگر معامله کنند و یا یک نوع ارز دیجیتال را به نوع دیگر آن تبدیل کنند. ما دو نوع صرافی ارز دیجیتال داریم که این دو نوع عبارتند از:

1- صرافی ارز دیجیتال متمرکز

این نوع صرافی ها با بیت کوین متفاوت می باشند و مانند آن نیستند. صرافی متمرکز از طریق سرور های اختصاصی خودشان کنترل می شوند. به همین دلیل، امنیت کمتری نسبت به صرافی های غیر متمرکز دارند.

2- صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز

این نوع صرافی ها فلسفه ای شبیه به بیت کوین را دارند. به این طریق که به سرور یا شرکت خاصی وابسته نیستند و از مکان مشخصی کنترل نمی شوند. بلکه از طریق هزاران کامپیوتر در سرتاسر جهان کنترل می شوند و به همین دلیل معاملاتی که از طریق صرافی های غیر متمرکز انجام می شود قابل ردیابی نیستند.

هر آنچه که باید در مورد پنکیک سواپ بدانید

توکن کیک چیست و چه کاربردی در پنکیک سواپ دارد؟

پنکیک سواپ یک توکن اختصاصی ارز دیجیتال دارد که توکن کیک می نامند. در حال حاضر حدود 25 توکن کیک به ازای هر بلاک پرداخت می شود. لازم به ذکر می باشد که در حال حاضر، سی هزار بلاک در هر روز به شبکه اضافه می شود و با توجه به این تعداد، باید 7.500.000 توکن کیک هر روز به شبکه اضافه شود. البته لازم به ذکر می باشد که متاسفانه آخرین تعداد عرضه توکن کیک در حال حاضر در دسترس نمی باشد. میزان کارمزد در پنکیک سواپ به این صورت می باشد که کسانی که می خواهند کارمزد دریافت کنند. برای دریافت توکن های LP و بخشی از کارمزد پلتفرم، باید نقدینگی پنکیک سواپ را تامین کنند. در ادامه درباره نقدینگی توضیحات بیشتری داده شده است.

توکن کیک چیست و چه کاربردی در پنکیک سواپ دارد؟

استخر نقدینگی چیست؟

در واقع، استخر نقدینگی یک نوع فضای مجازی می باشد که کاربران نقدینگی مورد نیاز برای مبادله های توکن ها را با سپرده گذاری ارز های دیجیتال دلخواه خود در آن استخر فراهم می کنند. معمولاً به افراد هایی که ارز های دیجیتال خود را در استخر نقدینگی سپرده گذاری می کنند، “liquidity provider” و یا تأمین کننده نقدینگی گفته می شود. کارمزد این افراد هم به این طریق به دست می آید که هر وقت کاربران پنکیک سواپ تبدیل ها و معاملات خود را انجام می دهند، کارمزدی را بابت آن تبدیلات می پردازند. به این طریق بخشی از این کارمزد ها به تامین کنندگان نقدینگی انتقال می یابد. در واقع به زبان ساده می توان گفت که در این روش به جای اینکه ارز های دیجیتال خود را به صورت مستقیم معامله کنید، می توانید ارز دیجیتال خود را با ارز های دیجیتال موجود در استخر به صورت هوشمند معامله و تبدیل کنید.

استخر نقدینگی چیست؟

بازارساز خودکار چیست؟

می توان گفت که بازار ساز خودکار، یک نوع سیستم هوشمند برای قیمت گذاری ارز های دیجیتال می باشد. در این سیستم الگوریتم های ریاضی به کار گرفته شده است تا بتواند با توجه به ارزش های ارز های دیجیتال، بر روی آنها قیمت بگذارد. از این سیستم بیشتر در استخر های استفاده می شود که در واقع وقتی که دو نوع ارز دیجیتال وارد استخر می شوند، آنها را ارزیابی می کند و با توجه به وزن و ارزش آنها، قیمت گذاری هایی را انجام می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ارز دیجیتالی، بیت کوین، تتر، اتریوم، پرفکت مانی، بایننس کوین و … می توانید از طریق صرافی بیت مهر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

امروزه تمامی تراکنش های مالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و وجود پول های اینترنتی …