تاثیر استیبل کوین ها بر بازار ارزهای دیجیتال

استیبل کوین ها همان ارزهای دیجیتال در زبان عامیانه می باشند که به آنها رمز ارز نیز گفته می شود. یکی از استیبل کوین های بسیار معروف که در حال حاضر در رده ی سوم جدول ارز ها قرار گرفته است، تتر می باشد. ارز دیجیتال تتر یکی از ارزهای پر معامله می باشد، در ادامه درباره ی این ارز توضیحات کاملی ارائه می دهیم.

استیبل کوین چیست ؟

استیبل کوین یعنی ارز دیجیتال غیر متمرکز که به آنها اصطلاحا کریپتوکارنسی نیز گفته می شود. غیر متمرکز بودن این ارز ها یکی از مهمترین ویژگی های آنها می باشد که در ارزهای دنیای واقعی وجود ندارد، به گفته ای عامیانه تر، غیر متمرکز یعنی متعلق به دولت و یا کشور خاصی نیست و تمام جهان می توانند به آن دسترسی داشته و استفاده کنند.

هدف از ارز دیجیتال کاهش نوسانات ارزی و همچنین کاهش کارمزد های بانکی در معاملات بزرگ می باشد، اما امروزه در بسیاری از کشور ها خرید و فروش ارز های دیجیتال نوعی کسب درآمد می باشد. زمانی که بازار ارز های دیجیتال دچار نوسان می شود، افراد برای حفظ سرمایه ی خود به سمت استیبل کوین ها می روند.

تاثیر استیبل کوین ها بر بازار ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال تتر

این ارز بزرگترین استیبل کوین در جهان می باشد و سال هاست که این رکورد را به خود اختصاص داده است، خرید و فروش تتر به منظور حفظ سرمایه و در امان ماندن از تورم صورت می گیرد، این ارز همیشه قیمت یک دلاری دارد و معمولا بالا یا پایین آمدن آمدن بسیار کم و جزئی بوده و در صورت رخ دادن نوسان قیمت شرکت آن وارد عمل می شود و مشکل را رفع می کند. این ارز ابتدا به نام ارز دیجیتال ریل کوین در سال 2014 وارد بازار رمز ارز ها شد.
ارز Tether در حال حاضر در رده ی سوم جدول ارز ها ا قرار دارد و ارز هایی مانند بیت کوین و اتریوم دارای قیمت بالایی تری می باشند. ما چون بیشتر معاملات بر سر ارز دیجیتال تتر صورت می گیرد پس این ارز هنوز بزرگترین استیبل کوین جهان می باشد. برخلاف بیشتر رمز ارز ها Tether یک ارز متمرکز می باشد و شرکت سازنده مدام این ارز را کنترل می کند.

معرفی ارز دیجیتال تتر

نکات مهم درباره ی خرید تتر

قیمت تتر معمولا ثابت و 1 دلار می باشد و بنا بر متمرکز بودن آن دولت می تواند بر آن تاثیر داشته باشد. Tether با نماد USDT نشان داده می شود و حداقل حجمی که می توانید خریداری کنید معادل 50 USDTA می باشد.

افرادی که قصد خرید تتر را دارند باید ابتدا یک کیف پول دیجیتالی معتبر برای خود نصب کنند و سپس از طریق صرافی های معتبر فارسی اقدام به خرید این ارز یا ارز های دیگر کنند. ارز دیجیتال Tether امکان مبادله با تمام ارز ها را دارد و شما می توانید در صورتی که بازار ارز دیجیتال دچار نوسان است، اما ترجیح می دهید سرمایه ی خود را در بازار نگه دارید، ارز خود را به تتر تبدیل کنید و دوباره پس از بهبود شرایط، آن را تبدیل به ارز مورد نظر کنید.

خرید استیبل کوین تتر

نکات مهم درباره ی فروش تتر

شما می توانید جهت خرید بیت کوین و یا هر رمز ارز دیگری از این استیبل کوین استفاده کنید. زمانی که مبادلات خود را بین ارزی انجام می دهید درصد کارمزد پرداختی کمتر از زمانی می باشد که به صورت مستقیم یک رمز ارز را خریداری نمایید.

خرید و فروش این رمز ارز همانند سایر رمز ارز ها می باشد و شما می توانید با مراجعه به صرافی های دیجیتال معاملات خود را انجام دهید. زمانی که رمز این رمز ارز دچار کاهش قیمت می شود، شرکت سازنده بلافاصله اقدام به ثابت کردن آن و بازگرداندن به قیمت یک دلار می کند، به طور مثال یا حجم سرمایه خود را اضافه می کند و یا برخی از توکن ها را می سوزاند. پس مس توان گفت خرید و فروش این ارز با سود و ضرر همراه نمی باشد، تنها به دلیل نوسانات دلار ممکن است شخص پس از تبدیل ارز های خود به ریال دچار تورم شود، اما تا زمانی که سرمایه وی در شبکه ی بلاک چین قرار دارد، ثابت است.

تاثیر استیبل کوین ها بر بازار ارزهای دیجیتال

نکات مثبت و منفی درباره ی بزرگترین استیبل کوین جهان

این استیبل کوین را می توان دروازه ی ورود به دنیای رمز ارز ها دانست. زیرا زمانی که می خواهید یک ارز را خریداری نمایید و در صرافی مورد نظر امکان خرید آن با ارز خود را ندارید، می توانید ابتدا Tether را خریداری و سپس تبدیل کنید و همچنین قیمت ثایت آن که باعث می شود، از ضرر و زیان های مالی جلوگیری کرد، دسترسی آسان و امکان خرید و فروش سریع با کارمزد کم، از مزایای این ارز است.

از معایب آن نیز می توان به متمرکز بودن آن اشاره کرد، زیرا شرکت آن مدام از حسابرسی های سرباز می زند و این کمی مشکوک است، اما تا به حال مشکلی برای خریداران و فروشنده گان آن پیش نیامده، یکی دیگر از مشکلاتی که باعث شد تا اعتماد به آن کمی سخت شود هک آن در سال 2017 و از دست رفتن 31 میلیون دلار سرمایه ی شرکت شد، اما آسیبی به سرمایه ی مشتریان نرسید، البته اگر از جنبه ی مثبت به این موضوع نگاه کرده می توان گفت آنها پس از هک ایراد امنیت سیستم خود را یافته و برطرف کرده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و فروش تتر، ارز دیجیتالی تتر و دیگر ارزهای دیجیتالی می توانید از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان صرافی بیت مهر در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

امروزه تمامی تراکنش های مالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و وجود پول های اینترنتی …