آشنایی با شبکه بلاک‌ چین سولانا

کسانی که به دنبال انجام معاملات با سرعت بسیار بالا هستند حتما با نام شبکه بلاک چین سولانا آشنایی دارند. در این مقاله قصد داریم به توضیح و معرفی یکی دیگر از انواع شبکه های بلاک چین با شما صحبت کنیم. در ادامه این مطلب حتما با ما همراه باشید.

شبکه بلاک چین سولانا چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

شبکه بلاک چین سولانا با هدف تسریع در انجام معاملات و تعداد تراکنش های بالا طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد. این شبکه قادر است تا به تعداد کاربران بالا معاملات و تراکنش هایی با سرعت بالا را انجام داده و برای تسریع در روند انجام از روش های منحصر بفردی استفاده نماید. کاربران در این شبکه با پرداخت کارمزد می توانند از قراردادهای هوشمند این شبکه با نام توکن یا ارز دیجیتال استفاده کنند. شبکه سولانا را می توان با نام اختصار SOL شناخت و از آن استفاده نمود. در واقع این شبکه بدون محدودیت قادر است هزاران تراکنش را در یک ثانیه انجام داده و بسیاری از مشکلاتی که دیگر شبکه های بلاک چین ممکن است با آنان رو به رو شوند در این شبکه گسترده معنایی نخواهد داشت. این فناوری گسترده را می توان یکی از چالش های بزرگ در فضای رمزنگاری شناخت.

شبکه بلاک چین سولانا چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

شبکه بلاک چین سولانا چگونه کار می کند؟

این شبکه نسل سوم شبکه Proof of Stake و برای انجام معاملات از روش های بسیار منحصر بفردی استفاده می کند. در این شبکه گسترده برای تعیین زمان مناسب انجام معامله از Proof of History استفاده می شود. همان طور که می دانید پیگیری ترتیب تراکنش ها و معاملات در انتقال ارزهای رمزپایه امری بسیار مهم و ضروری است. در شبکه های دیگر بلاک چین روشی برای تایید گره ها وجود ندارد و هر گره باید به تایید دیگر گره ها برسد. اما در این شبکه این فرآیند به طور دیگری انجام می شود. در ادامه کمی بیشتر به این موضوع می پردازیم و درباره ساز و کار این شبکه و روش انجام آن با شما صحبت می کنیم.

شبکه بلاک چین سولانا چگونه کار می کند؟

Proof of History در شبکه بلاک چین سولانا چیست و چگونه عمل می کند؟

تمامی تراکنش‌ ها و انجام معاملات باید در شبکه بلاک چین سولانا هش شوند. برای هش کردن اطلاعات یک ورودی دریافت و یک خروجی منحصر به‌ فرد تولید می‌ شود. پروسه هش کردن در این شبکه به‌ صورت طولانی و ممتد ایجاد خواهد شد و ترتیب مشخص و معینی برای معاملات را به وجود می‌ آورد و جهت اعتبار سنجی به بلاک ها اضافه می‌ شود. جهت انجام فرایند هش کردن به زمان مشخصی برای تکمیل فرآیند نیاز داریم و این به آن معناست که اعتبار سنج‌ ها به‌ راحتی می‌ توانند زمان لازم را برای انجام فرآیند بررسی کنند. اما باید به این نکته اشاره کنیم که Proof of History روشی کاملاً منحصر به‌ بفرد از روشی است که بیت کوین برای بخش ساز و کار تراکنش‌ های خود استفاده می‌ کند و تفاوت بسیاری در این دو روش وجود دارد. این فرایند در بیت کوین به این شکل انجام می‌ شود که هر بلوک دارای گروه بزرگی از معاملات خواهند بود و استخراج‌ کننده های بیت کوین یا ماینرها بر اساس ساعت محلی خود تراکنش‌ ها را به بلوک‌ های استخراجی اضافه می‌ کنند. اما این فرایند اعتبارسنجی و سفارش تراکنش‌ ها در یک زنجیره هش اطلاعات کمتری را پردازش می‌ کند و استفاده از نسخه‌ های هش، آخرین وضعیت تراکنش‌ ها را برای تأیید زمان یک بلاک جدید کاهش می‌ دهد.

Proof of History در شبکه بلاک چین سولانا چیست و چگونه عمل می کند؟

ویژگی‌ های بلاک چین سولانا چیست ؟

اما شاید از خود بپرسید که ویژگی‌ های شبکه بلاک چین سولانا چیست و چه تفاوتی با دیگر بلاک چین‌ ها دارد؟ ۸ ویژگی مشخص را شرکت سولانا مطرح‌ کرده است، این ویژگی‌ های شبکه بلاک چین را شرح می‌ دهد، نسخه‌ ی بهینه‌ شده PoH و بانک اطلاعاتی با مقیاس افقی، داشتن یک پروتکل برای انتشار بلاک‌ ها، بایگانی و ذخیره‌ سازی اطلاعات در شبکه بلاک چین، وجود واحد پردازشی برای انجام معاملات و بهینه‌ سازی فرآیند اعتبارسنجی تراکنش‌ ها، ایجاد پروتکل انتقال معاملات و مدت‌ زمان ایجاد قراردادهای هوشمند به‌ صورت موازی از نمونه ویژگی‌ های کلیدی سولانا می‌ باشد.

ویژگی‌ های بلاک چین سولانا چیست ؟

جمع بندی مطالب

همان طور که ذکر کردیم شبکه بلاک چین سولانا یکی از امن ترین و در عین حال پر سرعت ترین شبکه های بلاک چین برای انجام معاملات و تراکنش های مالی است. این شبکه دارای تفاوت های بسیاری با شبکه های دیگر بلاک چین، خصوصا بیت کوین می باشد. کسانی که به دنبال انجام تراکنش های خود با سرعت و امنیت بالا هستند حتما با بلاک چین سولانا آشنایی دارند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

امروزه تمامی تراکنش های مالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و وجود پول های اینترنتی …