بیت کوین بلک چیست؟

ارزهای دیجیتال و یا به اصطلاح رمز ارزها، همواره در حال توسعه و پیشرفت می باشند و بهترین جایگاه را در بازارهای جهانی کسب کرده اند. اخیرا یک ارز دیجیتال جدید با نام بیت کوین بلک ، حسابی سروصدا به پا کرده و به علت تشابه اسمی که با غول دنیای ارزهای دیجیتال دارد، موفق به جلب توجه بسیاری از افراد شده است. سازندگان این رمز ارز جدید، ادعا کرده اند که این ارز دیجیتال قرار است با بیت کوین رقابت کند و نهایتا آن را شکست دهد.

آشنایی با بیت کوین بلک

تعداد ارزهای دیجیتال روز به روز در حال افزایش است و هرچند وقت یک بار، یک رمز ارز جدید وارد بازار می شود. بیت کوین بلک یا به اصطلاح بیت کوین سیاه نیز یکی از این ارزهای دیجیتال جدید می باشد. این رمز ارز با سواستفاده از نام بیت کوین، ادعاهای عجیب و شعارهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، موفق به جلب توجه بسیاری از کاربران و دعوت از آنها برای سرمایه گذاری در این پروژه شده است.

سازندگان این ارز دیجیتال، از همان ابتدا اعلام کرده بودند که یک بلاک چین جداگانه و اختصاصی را در اختیار تمامی کاربران خود قرار خواهند داد. یکی دیگر از شعارهای تیم بیت کوین بلک این است که تمامی تراکنش های این رمزارز به صورت آنی و فوری انجام خواهند شد و تراکنش ها کاملا رایگان هستند و شامل هیچ کارمزدی نخواهند بود.

آشنایی با بیت کوین بلک

بررسی میزان معتبر بودن بیت کوین سیاه

یکی از اصل ترین سوالات کاربران در خصوص ارز دیجیتال بیت کوین بلک (Bitcoin black)، معتبر بودن یا کلاهبرداری بودن آن است. سابقه این ارز دیجیتال و مواردی که در ادامه به آنها اشاره می شود، اعتبار بیت کوین را زیر سوال برده است. این ارز دیجیتال تاکنون هیچکدام از وعده های خود را عملی نکرده است و این یک نمره منفی برای اعتبار این ارز محسوب می شود.

یک سایت اختصاصی برای سرمایه گذاران، با آدرس “scamadviser” وجود دارد که در آن به ارزهای دیجیتال و پروژه های مختلف سرمایه گذاری نمره و امتیاز داده می شود؛ متاسفانه در این سایت به رمزارز بلک بیت کوین، از لحاظ معتبر بودن و اعتماد به آن، نمره 1% داده شده است. یکی دیگر از موارد منفی این رمزارز، ناشناس بودن توسعه دهندگان و سازندگان پروژه می باشد.

ارز دیجیتال BCB از طرفی از نام بیت کوین برای مطرح شدن استفاده نموده و از طرفی دیگر با بیت کوین وارد رقابت شده و همواره قصد تخریب و بزرگنمایی مشکلات این رمزارز را داشته است. مشخصا استفاده از نام تجاری یک رمز ارز دیگر و تلاش برای بد جلوه دادن آن، از نشانه های یک ارز دیجیتال با اهداف بزرگ و آینده موفق نمی باشد.

بررسی میزان معتبر بودن بیت کوین سیاه

ویژگی های بیت کوین بلک

در این قسمت به بررسی ویژگی های رمز ارز BCB خواهیم پرداخت. این ویژگی ها توسط سازندگان این ارز دیجیتال اعلام شده اند و صحت آنها مشخص نیست. اولین جمله ای که هننگام بازدید از وبسایت این رمزارز مشاهده خواهید کرد؛ به سرعت انجام تراکنش ها به صورت آنی و همچنین کارمز نداشتن تراکنش ها در این رمزارز اشاره می کند. یکی دیگر از ویژگی های خاص بیت کوین سیاه، اختصاص دادن بلاک چین جداگانه به هر یک از کاربران این مجموعه می باشد.

ارز دیجیتال بیت کوین بلک، با ویژگی های جدید و منحصر به فردی معرفی شده است. از میان این ویژگی ها می توان به دریافت توکن های مجانی به عنوان جایزه و پاداش، عرضه سکه برابر و یکسان، کاربرد در سراسر جهان، مناسب بودن برای تمامی خریدها و پرداخت ها، مصرف کمتر و بهینه تر نسبت به بیت کوین و … اشاره کرد.

ویژگی های بیت کوین بلک

مقایسه بیت کوین و بیت کوین بلک

این رمز ارز نوپا از همان ابتدا خود را به عنوان رقیب اصلی بیت کوین معرفی نموده، ما در این قسمت میزان صحت این ادعا را بررسی خواهیم کرد. اولین مورد برتری بلک بیت کوین نسبت به بیت کوین، مربوط به بلاک چین اختصاصی و جداگانه، تراکنش های فوری و بدون کارمزد می باشد که قبلا به آن اشاره نمودیم. پنل کاربری و داشبورد بیت کوین سیاه با 24 زبان مختلف از جمله زبان فارسی در دسترس است و در این مورد نیز برتری با رمزارز BCB می باشد.

نگاهی به کدنویسی و روند توسعه پروژه بیت کوین و بلک بیت کوین در گیت هاب که بیاندازید، برتری حتمی بیت کوین را مشاهده خواهید کرد. نزدیک به 30 توسعه دهنده بر روی پروژه بیت کوین کار می کنند و همواره در حال بروزرسانی آن می باشند. از آن طرف فقط 1 نفر بر روی کدنویسی بلک بیت کوین فعالیت می کند و به ندرت شاهد بروزرسانی آن خواهید بود.

مقایسه بیت کوین و بیت کوین بلک

تاریخچه و عملکرد بلک بیت کوین

پروژه بیت کوین سیاه از سال 2018 آغاز شده و سپس به عنوان نخستین گام، شروع به عضوگیری و جذب کاربر در شبکه های اجتماعی کرده است. پس از گذشت یک سال و در سال 2019، سازندگان این پروژه یک وایت پیپر (White Paper) را در وبسایت پروژه منتشر کردند. در این وایت پیپر، به مطرح کردن مشکلات بیت کوین و راه حل های بیت کوین بلک برای برطرف سازی این مشکلات پرداخته شده بود.

در طی این 3 سال، هیچ اقدام مهم دیگری در این پروژه انجام نشده و تنها فعالیت این ارز دیجیتال شامل تبلیغات در شبکه های اجتماعی، جذب کاربر، تشویق به زیرمجموعه گیری، دعوت به سرمایه گذاری و … می باشد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

امروزه تمامی تراکنش های مالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و وجود پول های اینترنتی …