شاخص ترس و طمع در بازار ارز دیجیتال

شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال یکی از مهمترین مواردی است که در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید به آن دقت داشته باشید. رفتار معامله گران در بازار های مالی معمولا بر اساس احساسات انسانی است و همین عامل است که می تواند شما را به خطر انداخته باعث ضرر رسیدن به شما در این بازارها شود. به همین علت است که به شما پیشنهاد می کنیم حتما در زمان انجام معاملات خود به این شاخص در بازارهای مالی دقت داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این شاخص صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره آن در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال

به طور کلی دو احساس مهم در زمان انجام معاملات در بازارهای مالی وجود دارد که این دو احساس عبارت اند از احساس ترس و طمع که هر یک می توانند مزایا و معایبی را برای شما به همراه داشته باشند. احساس ترس معمولا زمانی به معامله گران دست می دهد که بازار به شدت نزولی شده باشد و افراد ترس از ریزش بیشتر بازار را داشته باشند. معمولا این احساس ناامیدی شدیدی را نیز به همراه دارد و باعث می شود تا معامله گران از باز کردن معاملات خرید خودداری کرده و حتی به دنبال فروش خریدهای قبلی خود با ضرر بسیار زیاد باشند. یکی دیگر از احساساتی که در بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال به معامله گران دست می دهد احساس طمع است. این احساس زمانی دست می دهد که بازار روند صعودی قدرتمندی در گذشته داشته باشد و معامله گران طمع می کنند که ممکن است بازار بسیار بیشتر رشد کند. این نوع ترس و طمع به هیچ وجه نمی تواند باعث سود شما شود و قطعا به شما ضرر می رساند. شما باید به خوبی بتوانید احساس ترس و طمع خود را به عنوان یک معامله گر کنترل کنید. شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال شاخصی است که میزان ترس و طمع معامله گران را نشان می دهد.

آشنایی با شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال

چه عواملی روی این شاخص تاثیرگذار هستند؟

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار روی شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال میزان نوسانات قیمت است. میانگین نوسانات موجود در معاملات 30 روز تا 90 روز گذشته 25 درصد از این شاخص را تشکیل می دهد. عامل مهم دیگری که روی این شاخص تاثیرگذار است قدرت و حجم بازار است که این عامل نیز 25 درصد روی این شاخص تاثیرگذار است. میزان فعالیت در شبکه های اجتماعی و هشتگ گذاری ها یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار روی شاخص ترس و طمع است که تاثیری 15 درصدی روی این شاخص دارد. نظرسنجی های هفتگی که از سرمایه گذاران در این بازار صورت می گیرد عامل مهم دیگر تاثیرگذار روی این شاخص می باشد. از دیگر عواملی که روی این شاخص تاثیر دارند نیز می توان به میزان تسلط یک کوین روی بازار و همین طور قدرت روندهای شکل گرفته در بازار اشاره کرد.

چه عواملی روی شاخص ترس و طمع تاثیرگذار هستند؟

شاخص ترس و طمع قابلیت سیگنال دهی ندارد

یکی از اشتباهات رایجی که اکثر معامله گران تازه کار در بازار ارزهای دیجیتال مرتکب می شوند این است که از این شاخص به تنهایی برای دریافت سیگنال خرید و فروش استفاده می کنند و همین عامل نیز ضررهای جبران ناپذیری را به آنها وارد می کند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به تازگی وارد این بازار شده اید به هیچ وجه به تنهایی از این شاخص استفاده نکنید. این شاخص در واقع مانند یک اندیکاتور است که میزان و ترس و طمع موجود در بازار در هر لحظه را به شما نشان می دهد. شما باید از این شاخص در کنار سایر ابزارها و روش های تحلیل تکنیکال استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را در معاملات خود داشته باشید.

شاخص ترس و طمع

مزایای مهم شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال

یکی از مهم ترین مزایای شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال این است که می توان از آن به عنوان یک تایید برای تحلیل ها استفاده کرد. علاوه بر این شما می توانید از این شاخص برای سرمایه گذاری های بلند مدت خود در بازار ارزهای دیجیتال نیز استفاده کنید. تعیین نقاط ورود و خروج و جلوگیری از وسوسه بیش از حد نیز از دیگر ویژگی ها و مزایای این شاخص به شمار می آید.

معایب شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال

از آنجایی که شاخص ترس و طمع بیشتر بر پایه احساسات است ممکن است گاهی اوقات اشتباه باشد. این شاخص نمی تواند حرکت های اساسی و بزرگ بازار ارزهای دیجیتال را پیشبینی کند. معمولا تریدرهای تازه کاری که از این شاخص استفاده می کنند دچار ضرر می شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

امروزه تمامی تراکنش های مالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و وجود پول های اینترنتی …