طرح پانزی در ارز دیجیتال چیست و نحوه شناسایی آن چگونه است؟

طرح پانزی در ارز دیجیتال یک کلاهبرداری در سرمایه گذاری است که به سرمایه گذاران موجود با وجوه جمع آوری شده از سرمایه گذاران جدید پرداخت می کند. سازمان دهندگان طرح پانزی در ارز دیجیتال اغلب قول می دهند پول شما را سرمایه گذاری کنند و بازدهی بالایی را با خطر کم یا بدون خطر بدست آورند.

طرح پانزی در ارز دیجیتال

طرح های پونزی به نام چارلز پونزی نامگذاری شده اند. در دهه 1920، پونزی به سرمایه گذاران قول بازگشت 50 درصدی در طی چند ماه را برای سرمایه گذاری در کوپن های نامه بین المللی داد. پونزی از بودجه سرمایه گذاران جدید برای پرداخت “بازده” جعلی به سرمایه گذاران قبلی استفاده کرد. سازمان دهندگان طرح پانزی در ارز دیجیتال غالباً قول بازده بالا را می دهند بدون اینکه خطر کمتری داشته باشد. در عوض ، آنها از پول سرمایه گذاران جدید برای پرداخت سرمایه گذاران قبلی استفاده می کنند و ممکن است بخشی از پول را برای خودشان بدزدند.

طرح پانزی در ارز دیجیتال

نحوه کار طرح پانزی در ارز دیجیتال

شیوه کار طرح پانزی در ارز دیجیتال به این صورت است که کلاهبرداران با جذب اعضای جدید درآمدزایی را شروع می کنند. آنها از بودجه سرمایه گذاران جدید برای پرداخت سرمایه گذاران قدیمی و ادامه کار این طرح استفاده می کنند. واقعیت این است که کلاهبرداران هرگز پول را سرمایه گذاری نمی کنند. آنها از این طریق برای دستکاری سرمایه گذارانشان در فکر سودآوری استفاده می کنند. اما در واقع، آنها با سرعت سریع ضرر می کنند. طرح های پونزی برای زنده ماندن به جریان مداوم پول نیاز دارند. وقتی آنها نتوانند سرمایه گذار بیشتری جذب کنند و افراد زیادی پول نقد داشته باشند، معمولاً سقوط می کنند.

نحوه کار طرح پانزی در ارز دیجیتال

ویژگی طرح پانزی

1- بازده بالا با خطر کم یا بدون خطر:

هر سرمایه گذاری دارای درجاتی از ریسک است و سرمایه گذاری هایی که بازده بالاتری دارند معمولاً ریسک بیشتری دارند. نسبت به هرگونه فرصت “تضمین شده” سرمایه گذاری بسیار مشکوک باشید.

2- بازدهی بیش از حد سازگار:

سرمایه گذاری ها به مرور زمان بالا و پایین می شوند. در مورد سرمایه گذاری که بطور منظم بدون در نظر گرفتن شرایط کلی بازار، بازدهی مثبت ایجاد می کند، تردید داشته باشید. سرمایه گذاری های ثبت نشده طرح های Ponzi به طور معمول شامل سرمایه گذاری هایی است که در SEC یا تنظیم کننده های ایالتی ثبت نشده است. ثبت مهم است زیرا دسترسی سرمایه گذاران به اطلاعات مربوط به مدیریت شرکت، محصولات، خدمات و امور مالی را فراهم می کند.

3- فروشندگان غیرمجاز:

قوانین اوراق بهادار فدرال و ایالتی مستلزم داشتن مجوز یا ثبت نام به متخصصان و شرکت های سرمایه گذاری است. بیشتر طرح های Ponzi شامل افراد فاقد مجوز یا شرکت های ثبت نشده است.

ویژگی طرح پانزی

چگونه می توان طرح پانزی در ارز دیجیتال را شناخت؟

اگرچه تشخیص طرح های پونزی در ارز دیجیتال کمی دشوار است، اما برخی از موارد هر طرح Ponzi را به هم متصل می کند. با یادگیری همه علائم، می توانید مسائل احتمالی را تشخیص داده و با آنها مبارزه کنید. در اینجا برخی از نحوه های تشخیص کلاهبرداری های طرح پانزی در ارز دیجیتال آمده است.

1. وعده هایی که واقعی بودن آنها خیلی خوب است

سرمایه گذاران می دانند که هر سرمایه گذاری با مجموعه ای از خطرات همراه است. عبارت «هرچه ریسک زیاد باشد، پاداش نیز بالاتر خواهد بود» عبارتی رایج در دنیای سرمایه گذاری است. بنابراین، وقتی کسی با پیشنهادی به شما نزدیک می شود که کمی خطرناک به نظر می رسد، حتما مشکلی پیش آمده است.

2. بازده بسیار مکرر سرمایه گذاری

بازگشت سرمایه اغلب بسته به وضعیت بازار نوسان دارد. آنها بالا و پایین می شوند و سازگار نیستند. همیشه فارغ از شرایط بازار از هرگونه سرمایه گذاری که بازدهی ثابت دارد مراقب باشید.

3. سرمایه گذاری های بی رویه

کلاهبرداران معمولاً سرمایه گذاری هایی را که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) یا سایر نهادهای نظارتی ثبت نشده اند ترجیح می دهند. آنها را قادر می سازد تا آنجا که ممکن است زیر رادار پرواز کنند و طرح را ادامه دهند. همیشه از سرمایه گذاری های بی رویه خودداری کنید.

چگونه می توان طرح پانزی در ارز دیجیتال را شناخت؟

اقدامات احتیاطی دیگر

امروزه سرقت و کلاهبرداری ارزهای رمزپایه رایج است. برای آنکه گرفتار هکر ها نشوید، باید اقدامات امنیتی را پیگیری کنید. آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که معاملات ارز رمزنگاری شده شما ایمن، خصوصی و محافظت شده است.

VPN (1 نصب کنید:

VPN تمام ترافیک را رمزگذاری می کند، این امر ردیابی فعالیت شما را برای هکرها دشوار می کند. این یک تصور غلط رایج است که همه ارزهای رمزپایه ناشناس هستند. آنها مستعار هستند، بنابراین امکان ردیابی آنها وجود دارد. استفاده از VPN همراه با سوئیچ کشنده و سیاست سختگیرانه ورود به سیستم باید این کار را انجام دهد.

2) کلید امنیتی فیزیکی:

این یک قطعه سخت افزاری است که می توانید با استفاده از آن اجازه دسترسی به ارز رمزنگاری شده خود را بدهید. این یک روش عالی برای کاهش خطر هک و ردیابی است زیرا برای انجام هر عملی مجبور به داشتن کلید امنیتی فیزیکی هستند.

3) همیشه مراقب سرمایه گذاری و امنیت خود باشی

کوشا و دقیق باشید. این برای هر کسی که با ارزهای رمزپایه سروکار دارد بسیار مهم است. کلاهبرداری مربوط به ارزهای رمزنگاری شده بسیار مکرر شده است. فراموش نکنید که تا حد امکان اقدامات پیشگیرانه را معرفی کنید.

برای اطلاع از خرید ارز دیجیتال تتر وارد آدرس https://bitmehr.com/tether  شوید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

امروزه تمامی تراکنش های مالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و وجود پول های اینترنتی …