ETF بیت کوین چیست؟

صندوق های ETF بیت کوین برای سرمایه داران این امکان را فراهم آورده است تا آنها بدون اینکه بیت کوین را به صورت مستقیم خرید و فروش کنند، بتوانند از طریق این شرکتها و صندوقها نظیر سایر صندوق ها در بورس سهام آنها را خریداری کرده و به معامله بپردازند.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال:

ارزهای دیجیتال بر بستر بلاک چین پیاده سازی شده و در دو نوع متمرکز و غیر متمرکز مشاهده می شوند. بیت کوین از معروف ترین ارزهای دیجیتال غیر متمرکز می باشد که به صورت رمزنگاری شده در شبکه بلاک چین مبادله می شود. بیت کوین توانسته در بازار سرمایه بیشترین سهم را داشته باشد انتظار می رود ارزهای رمزنگاری شده در آینده جایگزین سیستم پولی جهانی شوند. از مزایای ارزهای دیجیتال می توان به عدم هزینه بانکی برای پرداخت، همتا به همتا بودن معاملات، صحت و ایمن بودن ارز ها و هویت طرفین هنگام مبادله و خرید، برگشت ناپذیر بودن معاملات و نیز استفاده از شبکه اینترنت برای انجام مبادله و راحتی و سرعت در پرداخت و خرید اشاره کرد.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید: بیت کوین بلک چیست؟

ETF بیت کوین:

ارزهای دیجیتال در انواع مختلف نظیر بیت کوین، اتریوم، تتر و سایر ارزها تحت شبکه بلاکچین پیاده سازی شده و مبادله می شوند. کاربران قبل از مبادله و خرید و فروش این ارزها نیاز دارند تا از یک کیف پول برای نگهداری ارزهای خود استفاده کنند. ETF بیت کوین نوعی صندوق سرمایه گذاری می باشد که کاربران میتوانند بدون دغدغه حفظ و نگهداری ارزهای خود در ETF بیت کوین به مبادله و خرید وفروش ارز بپردازند. صندوق سرمایه گذاری ETF بیت کوین انواع دارایی ها را شامل بوده و از قیم ها به روز ارزهای دیجیتال نیز پیروی می کند. صندوق ETF بیت کوین به سرمایه گذاران این امکان را میدهد تا بدون اینکه درگیر مراحل پیچیده خرید و فروش مستقیم بیت کوین شوند از طریق صندوق آن را خریداری کرده و در سود زیان آن شریک باشند.

ETF بیت کوین

بیشتر بخوانید: چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم؟

مزایای ETF بیت کوین:

صندوق های ETF مانند سایر صندوق های بازار بورس موجب راحتی و افزایش معاملات رمز ارزهای دیجیتال می شود. این صندوق ها به مشتریان و کاربران خود این امکان را می دهد که بدون خرید بیت کوین از طریق صندوق به معامله و خرید و فروش بپردازند. نحوه کار صندوق های ETF به این شرح است که سرمایه داران این صندوق ارزهای رمزنگاری شده را خریداری کرده و مالکیت این سکه ها به عنوان سهام نشان داده می شود به عبارتی وقتی مشتریان سهام این صندوق ها را خریداری می کنند در اصل به طور غیر مستقیم رمز ارز خریداری کرده اند و مانند سایر صندوق ها می توانند به خرید و فروش سهام خود بپردازند. از مزایای این صندوق ها می توان به بزرگترین مزیت آن یعنی مالکیت مز ارزها بدون صرف هزینه اضافی و هزینه نگهداری آنها اشاره کرد. از دیگر مزایای صندوق های ETF بیت کوین می توان به آسانی در خرید و فروش بدون اطلاع از نحوه کار بیت کوین و بلاک چین، افزایش سود دهی، وجود انواع رمز ارزها و نیز افزایش حفاظت و امنیت توکن ها اشاره کرد.

مزایای ETF بیت کوین

بیشتر بخوانید: میکسر بیت کوین چیست؟

ETF چگونه کار میکند؟

صندوق های ETF این امکان را به سرمایه گذاران می دهد تا آنها بدون داشتن دارایی ها بر روی انواع رمز ارزها سرمایه گذاری کرده و اقدام به خرید و فروش آنها و کسب سود و زیان حاصل از خرید و فروش باشند. رمز ارزها در صندوق ETF در قالب سهام شرکت به سرمایه گذاران اعطا شده و آنها می توانند مانند سایر صندوق ها در بازار بورس، به خرید و فروش سهام خود و بکارگیری انواع تکنیک ها برای افزایش سوددهی خود بپردازند. ETF بیت کوین به سرمایه گذاران این امکان را می دهد تا بدون گذراندن مراحل پیچیده خرید و معامله مستقیم بیت کوین و نیز روش های پیچیده در نحوه نگهداری و حفظ آنها در کیف پول و یا به صورت نرم افزاری بتوانند به راحتی و به صورت غیر مستقیم صاحب بیت کوین شده و به انجام معامله و افزایش سود و زیان بپردازید.

ETF چگونه کار میکند؟

بیشتر بخوانید: معرفی استخرهای استخراج بیت کوین

جایگزین ارزهای ETF:

صندوق های ETF بیت کوین در دو نوع ETF فیزیکی و ETF آتی، برای معامله موجود هستند. مالکیت غیر مستقیم بیت کوین ها از طریق صندوق ETF بیت کوین امکان پذیر می باشد. این صندوق علاوه بر مزایا معایبی نظیر تمرکز گرایی، مسئله فورک ها و خطر حریم خصوصی نیز دارد. بیت کوین یکی از انواع ارزهایی است که شدت در حال توسعه می باشد ولی احتمال این موضوع پیش می رود که در آینده صندوق هایی مبنی بر اتریوم و یا سایر ارزها نیز به میدان بیاید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

امروزه تمامی تراکنش های مالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و وجود پول های اینترنتی …