معرفی صرافی های غیر متمرکز

کسانی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند با اهمیت وجود صرافی های غیر متمرکز و آنلاین آشنایی دارند. وجود صرافی های آنلاین سبب شده است تا ارزش ارزهای دیجیتال و شناخت سرمایه گذاران در سراسر بیشتر بر روی این ارزها افزایش پیدا کند و فعالیت آنان در سرتاسر جهان گسترش یابد. در این مقاله قصد داریم به معرفی صرافی های غیر متمرکز بپردازیم و درباره آن با شما صحبت کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

منظور از صرافی های غیر متمرکز چیست و چه کاربردهایی دارد؟

حتما برای انجام معاملات خود به دنبال صرافی ارز دیجیتال آنلاین بسیاری بوده اید. اما در میان صحبت از صرافی های غیر متمرکز به میان می آید. صرافی های غیر متمرکز به صرافی های آنلاینی گفته می شود که توسط هیچ نهادی مدیریت نخواهد شد و راه اندازی صرفا بر پایه بلاکچین است. این صرافی ها تنها با کدنویسی مدیریت و امنیت آنها تامین می گردد. در نتیجه امکان هک شدن در آنها وجود ندارد و برای انجام تراکنش ها نیازی به اتصال کیف پول دیجیتال کاربران نیست و به صورت مستقیم می توانند ارزهای دیجیتال خود را مدیریت و به انجام تراکنش های مالی خود بپردازند. در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

منظور از صرافی های غیر متمرکز چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال

نحوه کار صرافی های غیر متمرکز چیست؟

شاید با توضیحاتی که برای شما بیان کردیم این سوال در ذهن شما نقش ببندد که صرافی‌ های غیر متمرکز که مدیریت خاصی ندارند چگونه کار می‌ کنند و فعالیت آنها چگونه کنترل می‌ شود؟ آیا امنیت در این صرافی ها برقرار است و تراکنش های مالی دچار مشکل نخواهند شد؟ همان‌ طور که گفتیم صرافی‌ های غیر متمرکز بر پایه بلاک چین فعال هستند و براساس و قراردادی کد نویسی شده حاکم بر بلاک چین است فعالیت‌ های خود را انجام می‌ دهند.

این صرافی‌ ها از طریق فرآیندهای مالی کاربر به کاربر انجام می‌ شوند و تمامی قوانین قرارداد هوشمند که در بستر بلاک چین فعال است بر تمام صرافی‌ های آنلاین غیر متمرکز حاکم است و به‌ طور قطعی اجرا خواهند شد. به همین علت است که امنیت در شبکه های مبتنی بر بلاک چین معنای متفاوت تری پیدا خواهد کرد و امنیت صرافی های غیر متمرکز افزایش پیدا می کند. تمامی تراکنش ها بر امنیت بلاک چین به انجام معاملات و تراکنش های مالی می پردازند. از رو کاربران صرافی های غیر متمرکز به انجام معاملات خود می پردازند و اطمینان دارند تمامی سهام را دسترس خود خواهند داشت نه در کیف پول صرافی های متمرکز.

نحوه کار صرافی های غیر متمرکز چیست؟

بیشتر بخوانید: معرفی صرافی کراکن

تفاوت صرافی‌ های متمرکز و غیر متمرکز در چیست؟

از مهم‌ ترین تفاوت‌ های صرافی متمرکز و غیر متمرکز می‌ توانیم به این موارد اشاره کنیم که در صرافی‌ های غیر متمرکز مدیریتی ندارند و بر پایه سرور بلاک چین کنترل می‌ شوند. اما در صرافی‌ های متمرکز مجموعه خاصی وظیفه کنترل این پلتفرم را بر عهده دارند. در صرافی‌ های متمرکز کاربران باید ثبت‌ نام‌ کرده و مراحل احراز هویت را انجام دهند، در حالی‌ که در صرافی‌ های غیر متمرکز نیازی به احراز هویت نیست و ایجاد حساب برای تمامی کاربران به‌ صورت خودکار انجام می‌ شود. از دیگر تفاوت‌ های این دو می‌ توانیم به اتصال کیف پول ارز دیجیتال به صرافی اشاره کنیم و کاربران تماماً مسئول دارایی خود هستند و دارایی آنها در صرافی‌ های غیر متمرکز در کیف پول صرافی قرار نخواهد گرفت.

معرفی صرافی های غیر متمرکز

بیشتر بخوانید: معرفی صرافی بیت مارت

صرافی غیر متمرکز بایننس (Binance)

بایننس از معتبرترین و مشهورترین صرافی های غیر متمرکز است که در سال 2019 راه اندازی شد. از مهمترین ویژگی های صرافی بایننس می توانیم به پشتیبانی از کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری اشاره کنیم این صرافی قابلیت اتصال به کیف پول های مذکور را دارد و همین موضوع سبب جلب اعتماد سرمایه گذاران بسیاری به این صرافی شده است. از دیگر ویژگی های مهم این صرافی می توانیم به رابط کاربری ساده و آسان آن اشاره کنیم. کاربری بسیار ساده آن و عدم پیچیدگی سبب شده است تا کاربران به راحتی به انجام معاملات خود پرداخته و تراکنش های مالی خود را با سرعت بالا پردازش و مدیریت کنند.

نحوه کار صرافی های غیر متمرکز چیست؟

بیشتر بخوانید: معرفی صرافی کوکوین

صرافی غیر متمرکز یونی سواپ (uniswap)

از دیگر صرافی های غیر متمرکز و معتبر در سراسر دنیا است. این صرافی در سال 2018 بر پایه بلاک چین رمز ارز اتریوم طراحی و ایجاد گردیده است. از مهمترین ویژگی های این صرافی می توانیم به درصد کارمزد کمتر آن اشاره کنیم و به همین علت است که کاربرانی که قصد انجام معاملات خود را دارند این روزها بیشتر از صرافی سوآپ استفاده می کنند. حجم وسیع تراکنش ها و امنیت بالای این صرافی و امکان نقل و انتقالات رمز ارزها سبب شده تا بر شهرت و اعتبار این صرافی روز به روز افزوده شود.

صرافی غیر متمرکز یونی سواپ (uniswap)

بیشتر بخوانید: معرفی صرافی کوین بیس

جمع بندی مطلب

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مفهوم صرافی های غیر متمرکز و ساز و کار آنها آشنا کنیم. همان طور که اشاره شد در این صرافی ها ارگان ها و اشخاص مدیریت نداشته و توان پردازش آنها بسیار وسیع است. همچنین کارمزدهای صرافی غیر متمرکز نسبت به صرافی های متمرکز پایین تر است و این ویژگی ها سبب شده است تا سرمایه گذاران روی به استفاده از صرافی غیر متمرکز شوند. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ارزهای دیجیتالی از قبیل: بیت کوین، تتر، اتریوم، پرفکت مانی، بایننس کوین و … می توانید در سایت ثبت نام کنید و خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

امروزه تمامی تراکنش های مالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و وجود پول های اینترنتی …