معرفی الگوی سر و شانه در تحلیل ارز دیجیتال

در بازارهای ارز دیجیتال الگوهای زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان بازار را تحلیل و پیش بینی کرد. یکی از معروفترین و کاربردی ترین این الگوها الگوی سر و شانه است. ما در این مقاله اطلاعاتی را درباره الگوی سر و شانه خدمت شما ارائه کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا با استفاده از این الگو آشنا شوید.

الگوی سر و شانه

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که تمام الگوها برای تحلیل بازارهای سرمایه گذاری به صورت ۱۰۰ درصد قابل اعتماد نیستند و روندی است که توسط متخصصان حدس زده شده است و آن را به صورت یک الگو برای سرمایه گذاران شرح داده اند. الگوی سر و شانه الگویی است که از دو شانه در طرفین و یک سر تشکیل شده است. هنگامی که این الگو را در بازارهای سرمایه گذاری بخصوص بازار های رمز ارز مشاهده کردید؛ منتظر یک سقوط وحشتناک باشید. زیرا به احتمال زیاد پس از مشاهده این الگو بازار ریزش شدیدی خواهد داشت.

الگوی سر و شانه در ارز دیجیتال

چگونه الگوی سر و شانه را تشخیص دهیم؟

این الگو از ۴ قسمت: شانه ی راست، سر، شانه چپ و خط گردن تشکیل شده است؛ که باید با تشخیص این اجزا نسبت به تحلیل بازار اقدام کنیم. اما چطور می شود این اجزای اصلی را تشخیص داد!؟

  • خط گردن: این خط که جدا کننده سر و شانه از روند صعودی و نزولی بازار است سطح حمایت و سطح مقاومت را نشان میدهد.
  • شانه چپ: روند صعودی کم بازار و ریزش کوتاه با وجود آمدن یک قله کوچک.
  • سر: سود بیشتر بازار و تشکیل شدن یک قله بزرگتر.
  • شانه راست: کاهش قیمت و پس از آن صعود که سبب تشکیل شدن قله ی کوچکی می شود.

چگونه الگوی سر و شانه را تشخیص دهیم؟

چگونه از این الگو در معاملات ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

نکاتی که در استفاده از الگوی سر و شانه در بازارهای سرمایه گذاری وجود دارد این است که؛ باید صبر کنید تا این الگو کاملاً شکل بگیرد. زیرا در برخی موارد نصف الگو ایجاد شده و شخص با پیش بینی نیمه دیگر الگو را در ذهن خود تجسم می کند و وارد معاملات می شود. در حالی که ممکن است الگوها به صورت کامل تشکیل نشوند. پس بهتر است صبور باشید و عجله نکنید تا دچار ضررهای غیرقابل جبران نشوید.
برای استفاده از این روش و الگو باید حد ضرر و همچنین هدف سود خود را معین کنید و به صورت برنامه ریزی شده معاملات خود را بر روی یک برگه بنویسید. در بیشتر مواقع برای ورود به معاملات، پس از قطع شدن خط گردن این کار را انجام می دهند و آن هم بستگی به برنامه ریزی و میزان سرمایه شخص دارد.

چگونه از الگو سر و شانه در معاملات ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

الگوی سر و شانه معکوس

علاوه بر الگویی که نام بردیم، الگوی دیگری نیز وجود دارد که دقیقاً برعکس الگوی سر و شانه است؛ آن هم بدین شکل عمل میکند که پس از ریزش کوتاه بازار، حدوداً به همان مقدار افزایش قیمت خواهیم داشت و بدین شکل شانه سمت چپ تشکیل می شود. سپس با ایجاد دره بزرگتر سر و بعد از آن هم با ایجاد دره ای مانند شانه اول، شانه سمت راست نمایان خواهد شد. معمولاً پس از تشکیل چنین الگویی در بازار، شاهد روند صعودی خواهیم بود.

الگوی سر و شانه معکوس

هدف سود و ضرر الگوی سر و شانه

همانطور که اشاره کردیم باید حد ضرر و هدف سود را برای خود مشخص کنید. معمولاً حد ضرر در پایین قسمت شانه سمت راست قرار دارد و معامله گران آن را به عنوان حد ضرر انتخاب می نماید. اما اگر شما میخواهید ریسک بیشتری کنید؛ بهتر است بالای سر را حد ضرر در نظر بگیرید. برای تعیین حد سود هم میزان فاصله قله سر را با کف قیمت در نظر بگیرید.

هدف سود و ضرر الگوی سر و شانه

مزایا و معایب الگوی سر و شانه

یکی از مزایای این الگو را می توان کاهش فشار خرید در هنگام رسیدن به قله سر دانست. همچنین هنگامی که می گوییم شانه سمت راست برای تعیین حد ضرر مناسب است به این دلیل است که؛ بازار پس از صعود زیاد دچار کاهش قیمت شده و تا خط گردن شکسته نشود شانه راست ایجاد نخواهد شد.
اما تمام الگوها و تکنیک های بازارهای ارز دیجیتال دارای معایبی نیز می باشند. یکی از معایب این الگو این است که برای اینکه از آن استفاده کرد باید منتظر بود تا الگو به طور کامل تشکیل شود. این خود زمان بر است و مدتی طول می کشد. عیب دیگری که استفاده از این الگو دارد، تشخیص ندادن آن است. یعنی شاید شخصی به خاطر نداشتن اطلاعات کافی نتواند الگو را تشخیص دهد. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اقدام به استفاده از این الگو کاملاً به آن مسلط شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ارز دیجیتالی اتریوم، تتر، بیت کوین و … با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

امروزه تمامی تراکنش های مالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و وجود پول های اینترنتی …