معرفی بهترین صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال

امروزه خرید و فروش ارز دیجیتال در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است و مردم بسیاری را به خود جلب کرده است. این ارز های دیجیتال را می توان با استفاده از صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال با یکدیگر معامله کرد. در ادامه درباره صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز توضیحات بیشتری داده ایم.

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال که معادل انگلیسی آن می شود Cryptocurrency exchange کاربران صرافی های ارز دیجیتال این امکان را دارند تا ارز های دیجیتال مختلف را با دارایی های دیگری که دارند معامله کنند.برای مثال می توانند ارز های دیجیتال را با پول های سنتی معامله کنند و حتی یک نوع ارز دیجیتال را نیز می شود با ارز های دیجیتال دیگر معامله کرد. این تبدیل ها را می توان از طریق کارت های اعتباری، انتقال وجه و یا انواع پرداخت های دیگر مورد تایید انجام داد. کسانی که ارز های دیجیتال استخراج می کنند اکثر اوقات از مبادله ارز دیجیتال مستقل اند و این امر باعث می شود تا تجارت از طریق معامله ارز دیجیتال راحت تر شود.

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال

انواع صرافی های ارز دیجیتال

شما باید برای رفع نیاز های خود، صرافی مناسبی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. ولی قبل از انتخاب باید با نوع و کاربرد های هر نوع صرافی آشنا شوید. دو نوع صرافی در دنیا وجود دارد که آن دو نوع عبارتند از:

1- صرافی های متمرکز

رایج ترین و اولین نوع صرافی ارز دیجیتال، نوع متمرکز صرافی ارز دیجیتال می باشد. فلسفه صرافی ها متمرکز با بیت کوین متفاوت است. صرافی های متمرکز بر روی سرور هایی اختصاصی خود اجرا می شوند که به همین دلیل به راحتی مورد حمله قرار می گیرد. اگر سرور های یک شرکت مورد حمله قرار بگیرد، برای مدتی سیستم به طور کلی خاموش می شود، و همچنین اطلاعات کاربران نیز فاش می شود.

2- صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال

فلسفه صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال دقیقاً مانند بیت کوین می باشد، و مثل آن کار می کنند. در ادامه درباره صرافی های غیرمتمرکز توضیحات بیشتری داده ایم.

انواع صرافی های ارز دیجیتال

صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال چیست؟

صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال از یک مرکز یا شرکت کنترل نمی شوند. بلکه هیچ مرکز کنترلی ندارند. به همین دلیل است که عملکرد آن شبیه بیت کوین می باشد. در واقع بیت کوین مرکز کنترل ندارد و از طریق هزاران کامپیوتر و هزاران افراد مختلف در سراسر دنیا کنترل و اداره می شود. صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز نیز هیچ مرکز کنترلی ندارد و از طریق افراد و کامپیوتر های مختلف در سراسر دنیا اداره و کنترل می شود. در واقع اگر یکی از این کامپیوتر ها دچار اختلال شده و خاموش شود، هیچ تاثیری بر روی عملکرد صرافی ندارد. زیرا که هزاران کامپیوتر دیگر مشغول کار هستند و اگر یکی از اینها خاموش شود، کامپیوتر دیگری جای آن را می گیرد.

انواع صرافی های ارز دیجیتال

نحوه کارکرد صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال

رمز ارز ها برای اینکه در دستگاه شما ذخیره شوند به کیف پول نیاز دارند. این کیف پول ها دو مدل مختلف دارند: کیف پول مجازی و کیف پول فیزیکی. کیف پول های مجازی نرم افزار هایی هستند که روی موبایل یا لپ تاپ شما نصب می شوند و رمز ارز ها در آن ذخیره می شوند. کیف پول های فیزیکی هم شبیه به یک فلش مموری هستند و با وصل کردن به دستگاه های مختلف می توان از آن استفاده کرد. یکی از کارهایی که صرافی های غیرمتمرکز انجام می دهند انتقال رمز ارز به این کیف پول ها است. همچنین برخی از صرافی ها هم می توانند ارز دیجیتال را به پول تبدیل کرده و به کارت شخص ناشناس واریز کنند. برخی از ارز های دیجیتال بسیار ارزشمند هستند و مانند طلا پشتیبانی می شوند.

نحوه کارکرد صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال

بهترین صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال

در ادامه، ما چند مورد از بهترین صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال سال 2020 را برای شما معرفی می کنیم:

1- کایبر سواپ

یکی از صرافی هایی که روی بلاک چین اتریوم اجرا شده است، صرافی کایبر سواپ می باشد.

2- یونی سواپ

یونی سواپ نیز بر روی بلاک چین اتریوم اجرا شده است.

3- وان اینچ

در واقع وان اینچ از چندین صرافی غیر متمرکز به وجود آمده است.

4- بیسکیو

برای اجرای مبادله بر روی این صرافی هیچ گونه اطلاعات شخصی لازم نیست.

5- بنکور

بنکور این امکان را به شما می دهد تا توکن های ERC-20 خود را با توکن های اسمارت مبادله کنید.

6- بالانسر

این صرافی در اواخر ماه مارس 2020 به وجود آمده است.

7-آی دی اکس

ساختار ها و امکانات این صرافی بسیار شبیه به صرافی های متمرکز است.

8- بایننس

این صرافی برای مبادله هایی که انجام می دهد کارمزد بسیار ناچیزی می گیرد که برابر 0.1 درصد است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

امروزه تمامی تراکنش های مالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و وجود پول های اینترنتی …