تفاوت کیف پول سرد و کیف پول گرم

در دنیای ارزهای دیجیتال به کیف پول نیاز دارید تا این پول ها را بتوانید نگهداری کنید و یا به دریافت و ارسال آنها بپردازید. در این رابطه کیف پول سرد و کیف پول گرم را خواهیم داشت که با یکدیگر تفاوت هایی دارند. کیف پول ها برای ارز دیجیتال همانند یک حساب بانکی عمل می کنند و با استفاده از آنها به مدیریت این ارزها می توان پرداخت. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی در رابطه با تفاوت کیف پول سرد و کیف پول گرم خواهیم پرداخت تا آگاهی کافی در این زمینه را داشته باشید.

کیف پول سرد و کیف پول گرم

برای نگهداری کلید های عمومی و خصوصی ارز دیجیتال نیاز دارید که کیف پول داشته باشید تا با استفاده از آنها به شبکه بلاک چین دسترسی داشته باشید. در دسته بندی این کیف پول ها کیف پول گرم و کیف پول سرد را خواهیم داشت. کیف پول های موبایلی، رایانه ای، متصل به اینترنت و ترکیبی از انواع کیف پول های گرم می باشند. کیف پول های کاغذی و سخت افزاری از نوع کیف پول های سرد خواهند بود. در صورت نیاز به راهنمایی در زمینه تفاوت کیف پول سرد و کیف پول گرم با کارشناسان مجرب مجموعه در ارتباط باشید.

کیف پول سرد و کیف پول گرم

بیشتر بخوانید: کیف پول HD چیست؟

چه تفاوت هایی بین کیف پول سرد و کیف پول گرم وجود دارد؟

یک تفاوت کیف پول سرد و کیف پول گرم در این است که در کیف پول سرد تنها صاحب کیف پول کلید خصوصی را حفظ و ‌نگهداری می کند. با کلید خصوصی می توان به موجودی ارز دیجیتال دسترسی داشت. در انواع کیف پول گرم، Custodial به نگهداری کلید خصوصی به نمایندگی از آن خواهد پرداخت و چون باید به شخص دیگری در این رابطه اعتماد کرد امنیت کمی دارد. دیگر تفاوت کیف پول سرد و کیف پول گرم این می ‌باشد که کیف پول های گرم به اینترنت اتصال دارند در حالی که کیف پول سرد اینگونه نیست. همین عامل سبب ایمن تر شدن کیف پول سرد نسبت به کیف پول گرم خواهد شد.

چه تفاوت هایی بین کیف پول سرد و کیف پول گرم وجود دارد؟

بیشتر بخوانید: آموزش کار با کیف پول تراست والت

معرفی کیف پول گرم

بیشترین استفاده از کیف پول در دنیای ارزهای دیجیتال مربوط به کیف پول گرم می باشد که استفاده راحتی دارد. این کیف پول ها برای استفاده مرتب و روزانه مناسب هستند. از آنجا که این کیف پول ها به اینترنت وصل می شوند، از رایانه یا موبایل خود به راحتی با در چند لحظه تراکنش های خود را می توانید انجام دهید. کیف پول هایی که در صرافی ساخته می شوند نیز از این نوع می ‌باشند.

از آنجا که امنیت کمتری نسبت به نوع کیف پول سرد دارند مبالغ زیاد از ارزهای خود را در آن نباید نگهداری کنید و برای نگهداری بلند مدت ارز کیف پول سرد را انتخاب نمایید. اگر با ارزهایتان پرداخت های زیادی به صورت آنلاین انجام می دهید و به معاملات زیاد در صرافی می پردازید، بهتر است مقادیر مورد نیاز برای این موارد را در کیف پول گرم نگهداری کنید.

معرفی کیف پول گرم

بیشتر بخوانید: آموزش کار با کیف پول Houbi Wallet

معرفی کیف پول سرد

برای نگهداری ارزهای دیجیتال کیف پول سرد راهی مناسب و امن می‌ باشد و این یک تفاوت کیف پول سرد و کیف پول گرم خواهد بود. کیف پول سرد به اینترنت وصل نیست و تنها زمان ارسال ارز دیجیتال نیاز است که به اینترنت وصل شوید. کیف پول سخت افزاری و کاغذی از انواع آن هستند که نوع سخت افزاری بیشتر رواج دارد چون هم تراکنش راحتی دارد و هم سازنده پشتیبانی لازم را به عمل می آورد.

کلید خصوصی در بخش فیزیکی این کیف پول ها قرار می گیرد و اجازه دسترسی را به هکر ها نمی دهد. انواع کاغذی نیز اینطور است که چاپ کلید خصوصی و آدرس کیف پول روی کاغذ چاپ می شود و باید طوری از آن نگهداری شود که کاغذ خراب نشود و همچنین دزدیده نشود. علیرغم اینکه این کیف پول ها امنیت بالایی دارند اما بزرگترین عیب آنها این است که تراکنش های روزانه توسط آنها نامناسب و زمان بر می باشد و باید چند مرحله را برای این منظور طی کرد.

معرفی کیف پول سرد

انتخاب مناسب کیف پول

بعد از اینکه تفاوت های کیف پول سرد و کیف پول را دانستید باید بهترین انتخاب را در زمینه کیف پول و انجام پرداخت ها در دنیای ارزهای دیجیتال داشته باشید. با توجه به اینکه از کیف پولتان چه نوع استفاده ای می کنید بهترین نوع آن را می توانید انتخاب کنید. اگر قصد دارید برای مدت طولانی ارزهای دیجیتال خود را نگهداری کنید بهتر است کیف پول سرد را انتخاب کنید اما اگر میزان پرداخت شما زیاد است بهتر است کیف پول گرم را انتخاب کنید. بعد از انتخاب کیف پول سرد و کیف پول گرم پشتیبان مناسبی از آنها تهیه نمایید تا مطمئن شوید تنها خودتان کنترل کیف پول را در دست گرفته اید.

برای خرید تتر ، خرید پرفکت مانی با کارشناسان صرافی بیت مهر در ارتباط باشید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

امروزه تمامی تراکنش های مالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و وجود پول های اینترنتی …