بیوگرافی ساتوشی ناکاموتو

ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین است. حتما تا به حال بارها اسم ارز دیجیتال یا بیت کوین را شنیده اید. خالق این پدیده که ناکاموتو نام دارد، هویتی مخفی داشته و تا کنون کسی نتوانسته است به درستی متوجه هویت واقعی اش شود. در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با فعالیت های وی و افرادی که گمانه زنی شده است ساتوشی باشند، آشنا کنیم.

آشنایی با ساتوشی ناکاموتو

این نام شاید برای کسانی که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می کنند بسیار آشنا باشد. ساتوشی ناکاموتو شخصی است با هویتی نا معلوم که خالق ارز دیجیتال یا همان بیت کوین است که اولین پایگاه داده بلاک چین را طراحی کرد. در حقیقت بنیانگذار و سازنده پول دیجیتال (بیت کوین) ساتوشی ناکاموتو است که در حال حاضر هویت و نشان مشخصی ندارد و البته افراد زیادی سعی بر این داشته اند تا این هویت ناشناخته را از آن خود کنند.

ادعایی که وی درباره خود دارد این است که اهل یکی از شهر های ژاپن است. اما این ادعا مورد قبول بسیاری از افراد قرار نگرفته است زیرا وی تسلط بسیار خوبی بر زبان انگلیسی و بریتانیایی دارد و از اصطلاحاتی نیز استفاده کرده است که افرادی که در حوزه بیت کوین و حواشی مرتبط با آن مشغول به فعالیت هستند اظهار داشته اند که بیان این اصطلاحات از یک فرد ژاپنی انتظار نمی رود.

آشنایی با ساتوشی ناکاموتو

فعالیت ناکاموتو در توسعه بیت کوین

ساتوشی ناکاموتو به شدت در برقراری نظم و اصلاح اصول اولیه ای که برای ارتقای پروتکل های بیت کوین مورد نیاز بود فعالیت کرد اما پس از دو سال تصمیم گرفت که از این کار کناره گیری کند و گوین اندرسون مسئولیت این کار را به شکل داوطلبانه بر عهده گرفت.

به دلیل گمانه زنی هایی که بین افراد فعال در جامعه ارز دیجیتال و بیت کوین وجود داشت، شناسایی هویت اصلی ساتوشی ناکاموتو بسیار مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از افراد حتی در ارتباط با جنسیت وی اختلاف نظر دارند و به طور کلی نمی دانند که این شخص یک نفر است یا این هویت متشکل از گروهی از افراد است.

فعالیت ناکاموتو در توسعه بیت کوین

چرا هویت واقعی ناکاموتو اهمیت دارد؟

ساتوشی ناکاموتو فردی است که با زیرکی و هوشیاری هر چه تمام ترتوانسته است هویت واقعی خود را در عصر حاضر و پیشرفت سریع تکنولوژی و ارتباطات مخفی نگه دارد. پیش بینی شده است که ناکاموتو حداقل 5 درصد از تمام بیت کوین موجود در جهان را در اختیار دارد و جزو ثروتمندترین افراد جهان به شمار می رود.

داشتن این حجم از ثروت می تواند پیامدها بزرگی را در پی داشته باشد. به گونه ای که اگر وی بخواهد بیت کوین موجود در دسترس خود را به فروش برساند تغییرات بسیاری در بازار ارزهای دیجیتال به وقوع خواهد پیوست.

چرا هویت واقعی ناکاموتو اهمیت دارد؟

ساتوشی کیست؟

همانطور که گفته شد، پاسخ به این سوال که ساتوشی ناکاموتو واقعا کیست و چه هویتی دارد، مانند رازی است که همه فعالان در حوزه ارز دیجیتال تمایل دارند از آن آگاه شوند. ساتوشی یک نام پسرانه ژاپنی است. اما این ادعای ناکاموتو که گفته است اهل ژاپن است چندان مورد قبول واقع نشده است. زیرا طی بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که وی به قدری بر زبان انگلیسی مسلط است که می تواند یک بریتانیایی اصیل باشد.

از طرفی دیگر ساعت هایی از روز که ناکاموتو پیامی ارسال نکرده است نیز مورد بررسی قرار داده شده و دریافته اند که وی ممکن است بین ساعت 5 تا 11 که پیامی از خود انتشار نداده است خواب باشد و لذا از روی این مدرک توانسته اند نواحی که وی ممکن است سکونت داشته باشد را شناسایی کنند که بخش اعظمی از آمریکا را شامل می شود.

در برخی گفته ها و نظریه ها وی را موجودی فضایی یا فرازمینی دانسته اند که تمایلی به افشای هویت خود ندارد. و برخی دیگر وی را جزو سازمان جاسوسی می دانند.

ساتوشی کیست؟

بیشتر بخوانید: خرید و فروش ارز دیجیتال تتر

چه کسی ساتوشی ناکاموتو است؟

افراد زیادی تا کنون خود را ساتوشی ناکاموتو معرفی کرده اند و اظهار داشته اند که خالق بیت کوین هستند. اما در این بین افرادی که بیش از همه گمان می رود که ناکاموتو باشند عبارتند از دوریان ناکاموتو، هال فیتی، نیک زابو، کریگ رایت، پاول لروکس و ایلان ماسک.

در این بین دوریان ناکاموتو که از نظر اسمی نیز شباهت ویژه ای با ساتوشی ناکاموتو دارد بیش از بقیه افراد تحت نظر قرار گرفته است. وی که بارها از پاسخ به خبرنگارها طفره رفته است هر بار بیشتر توقع می رفت که وی همان ساتوشی باشد ولی وی پس از اظهار این موضوع که پرسش های خبرنگار را به درستی متوجه نشده است، گمانه زنی ها تا حدودی از روی وی برداشته شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

بیشتر بخوانید

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

مزیت ها و کاربردهای پرفکت مانی

امروزه تمامی تراکنش های مالی از طریق اینترنت انجام می‌شود و وجود پول های اینترنتی …